Indesit DIFP 48

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Indesit DIFP 48 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Nuijssenborgh 07-10-2014
Geschreven voor: Indesit DIFP 48

Was altijd zeer tevreden met mijn nieuwe vaatwasser. Nu drie jaar later blijft hij in storing. Gezocht op internet en vele hebben dit probleem en geen oplossing. Service monteur kan nieuw bedieningspaneel inbouwen tegen de halve prijs van een nieuwe vaatwasser.

mikiemikie 21-10-2013
Geschreven voor: Indesit DIFP 48

Ik heb deze machine ruim 2 jaar in bezit gehad. Lekker simpel ding dacht ik. Na 2 1/2 jaar helemaal dood, doet niets meer. IN de tussentijd tweemaal de monteur langsgeweest onder garantie omdat ie al een keer eerder de geest gaf (toen een nieuwe control unit geplaatst) en omdat ie lekte. Het hele frontje is dan ook opgebobbeld door het vocht. Indeshit wil me niet tegemoetkomen, garantie is immers al twee maanden verlopen...

Voor mij voortaan een A-merk. Goedkoop is duurkoop.

Gait2 10-12-2012
Geschreven voor: Indesit DIFP 48

De machine gekocht omdat deze zeer stil zou zijn en een mooie prijs/kwaliteit verhouding leek te beloven. Het eerste klopt, het tweede aspect begin ik aan te twijfelen. Na 2 jaar en krap 9 maanden nl de eerste storing. Een knipperende aan/uit schakelaar icm het getal 11 op het display. Opgelost door de stekker er uit te halen en terug te steken. Hoe lang blijft hij het doen? Ik hou u op de hoogte.

ncu 24-04-2013

En, doet ie het nog? Die van mij (Indesit DPG 36 A IX) begon ineens te brommen en nu blijkt de circulatie pomp kapot te zijn, 196 euro... Wat een troep!

KimenBas 17-11-2012
Geschreven voor: Indesit DIFP 48

Na jarenlang een halfgare afwasresultaat te hebben gehad van onze Whirlpool 9340/1, is deze gelukkig overleden en konden we op zoek naar een nieuwe. Afgegaan op de reviews op kieskeurig en de beste koop van de consumentenbond voor de indesit gegaan omdat de prijs aantrekkelijk is. Bij inbouw.nl een besteld en de nieuwere versie geleverd gekregen voor dezelfde prijs. Mooi geregeld dus.

Inbouwen was inderdaad erg makkelijk en binnen een uurtje gedaan. Gelijk getest met de afwas die is blijven staan na het overlijden van het oude beestje. Afwas prachtig mooi schoon en droog, alleen de plastic bakjes moesten nog even nagedroogd worden.
Prima resultaat, zeker voor de prijs. Top dus!

Sven01 01-07-2012
Geschreven voor: Indesit DIFP 48

Geweldige vaatwasser en goedkoop in aanschaf ten opzichte van de zgn 'A-Merken'...(Bosch van een paar oud gaf de geest na niet meer willen afpompen...)
Het inbouwen is echt zo simpel, maar wel goed.
Hij heeft nu een paar keer gedraaid met verschillende programma's, maar echt een topmachine! Superschoon en fluisterstil, je hoort 'em amper. Ik hoop dat we er nog lang van mogen genieten!

Henkie Hoempa 30-05-2012
Geschreven voor: Indesit DIFP 48

Voor de aanschaf van de Indesit DIFP 48 hadden we een machine van AEG, prijs ruim 800 euro, die het na 3 jaar af liet weten door een lekke kuip, welke volgens de monteur niet gerepareerd kon worden. Moest worden vervangen door een nieuwe. Zelf bijbetalen: 400 euro! Na verhuizing, waarbij de vaatwasser achter bleef, dus maar eens een goedkopere machine geprobeerd. De Indesit voldoet veel beter dan we ooit hadden verwacht. Is muisstil, heeft een zuinig kort programma en wanneer je de meeste etensresten van te voren even van de vaat afspoelt, dan komt het er superschoon uit. Voor je het eruit haalt, met een vaatdoek even het achtergebleven water op de onderzijde van kopjes enz. wegdippen en alles kan zó de kast in. Een prima vaatwasser voor een aantrekkelijke prijs!

mo99 24-03-2012
Geschreven voor: Indesit DIFP 48

Het waterfiltersysteem dicht niet goed afwaardoor regelmatig de gaatjes in de sproeier verstoppen, de pomp zal hierdoor eveneens vervuilen waardoor de levensduur van de pomp negatief wordt beinvloed.
Was resultaat is zeer matig, de borden staan te dicht bij elkaar waar door deze niet goed schoon worden.

Bestekbakje naar 3 maanden al defect, diverse gaten in de bodem waardoor bestek uitzakte en de sproeiarm tegen hield. Na klacht bij Indesit (digitaal) zonder problemen en kosten een nieuwe gekregen. Prima actie.

Inbouwen is eenvoudig, bdiening is goed, veel verschillende programma's juiste keuze echter moeilijk te maken. Erg stil.

Breijners 27-02-2012
Geschreven voor: Indesit DIFP 48

Apparaat gekocht na uitvoerige vergelijking via o.a. kieskeurig.nl. Zelf ingebouwd (was fluitje van een cent). Wij zijn zeer tevreden over het resultaat; schone vaat, uitstekende droging, eenvoudige bediening. Prijs/kwaliteit verhouding zeer goed !
Dit is nog een goed en goedkoop in tegenstelling tot ons eerdere veel duurdere aparaat waarvan het (droog-)resultaat meestal te wensen overliet.

CdHD 19-02-2012
Geschreven voor: Indesit DIFP 48

Een paar weken in bezit ter vervanging van onze oude vaatwasser, installatie ging erg makkelijk.
Was reultaat zeer goed alleen het plastic komt er wat minder droog uit als bij onze vorige vaatwasser.
Hij is erg stil.
Al met al een zeer goede keus voor deze relatief lage prijs

Wendy1974 29-11-2011
Geschreven voor: Indesit DIFP 48

Deze vaatwasser kregen wij vrijdag, na het lezen van de beoordelingen hier hebben wij toch besloten deze te kopen. Ik ben blij verrast over hoe schoon de vaat eruit komt. Wij hebben hiervoor vaatwassers van AEG gehad, maar die maakten lang niet zo goed schoon als deze. Hij is stil, maakt goed schoon en droogt goed. Genoeg programma's waar je uit kan kiezen.

Hendrik10 18-11-2011
Geschreven voor: Indesit DIFP 48

Na nog eens 2 maanden in bezit te hebben is die al kapot.Het water wordt niet meer afgevoerd en de programma slaat bij beeindiging van een programma bijvoobeeld 2 weer terug naar programma 3. Ik moet nu meer dan een volle week op demontuer wachten.
Gelukkig zit er twee jaar garantie op.

bakker1977 22-12-2011

Dag Hendrik10,
Mag ik vragen wat het probleem is geweest?
Met vr.gr.
Ronald

wenba 03-11-2011
Geschreven voor: Indesit DIFP 48

Een fijne vaatwasser. Plastic bakjes en bekers moet je wel zelf nog nadrogen. Na 1 jaar al de monteur langsgehad, omdat de vaatwasser kortsluiting maakte.
Maar gelukkig heb je standaard 2 jaar garantie.

(Het duurde 8 dagen voordat er een monteur beschikbaar was, zat op moment van reparatie 13 dagen zonder vaatwasser - weekend er tussen. Jammer.)

Nadat de vaatwasser helemaal was nagelopen, loopt het weer als een zonnetje!

Voor nieuwe vaatwassers van de laatste paar jaar heb je maar een halve vaatwastablet nodig om te reinigen.
Teveel schuim zou ook slijtage veroorzaken omdat er meer in de lucht in de vaatwasser zit.

Verder prima vaatwasser!

Vree 28-03-2013

Hoi Wenba,

Weet je ook waardoor het kwam dat deze kortsluiting veroorzaakte? en heb je dit daarna nog gehad of lag het aan het apparaat zelf?

GRoet Marieke

Snele Jelle 11-08-2011
Geschreven voor: Indesit DIFP 48

Sinds gisteren hebben we deze vaatwasser in gebruik. Onze vorige vaatwasser, een Siemens, had het na een jaar of 10 begeven en reparatie zou gauw op € 400,- komen. We hebben er voor gekozen wat minder te besteden en zijn op deze keuze gekomen.
Toegegeven, het is allemaal wat blikkeriger, dan de vorige vaatwasser, maar het ding doet wat ie moet doen. En het resultaat is zeker goed te noemen. Het geluidsniveau is ons erg meegevallen, wij vreesden de 47 dB.
De montage is op zich uiterst simpel. Er zit een montagevoorschrift bij, maar die heb je eigenlijk nauwelijks nodig.
Maar ....... Waar wij ons in de keuze schromelijk in vergist hebben is de hoogte van het frontpaneel. We hadden een frontje bestaande uit twee delen. Een schijnlade van ongeveer 12 cm en daaronder een schijndeur van ca. 65 cm. Wel; dat past niet!! Bij het openen stuit de onderkant dan tegen de sokkel van de vaatwasser. Een deurtje van 65-70 cm past prima, maar veel groter moet het geheel niet worden, let daarop!!
De oplossing waarvoor we gekozen hebben is wat minder fraai, maar vooruit. De schijnlade heb ik verwijderd, het schijndeurtje heb ik zo hoog mogelijk gemonteerd en dat betekent dat je aan de onderkant 'tekort' komt. Dit hebben we opgelost door een nieuwe plint te kopen die aansluit bij de onderkant van het deurtje. Het betkenet dat de onderkant nu qua lijn, een verspringing kent.
We take it as it is! Resultaat van internet winkelen.

Hans

maantje4 09-08-2011
Geschreven voor: Indesit DIFP 48

De monteur van Indesit is vandaag langs geweest. Ik moest een volle week wachten eer hij kon komen. Het was even zoeken wat het probleem was, want natúúrlijk deed de machine het eventjes goed toen de monteur ernaar keek. Gelukkig stopte hij er al snel weer mee en kon de monteur zien wat ik bedoelde. Het display is vervangen en nu werkt de machine weer goed. Hopelijk voor vele jaren! Ik hoefde natuurlijk niets te betalen, het was garantiewerk. Gelukkig.

maantje4 01-08-2011

---------- update review, 01-08-2011 ----------
Een kleine 3 maanden geleden heb ik een heel positieve review gegeven over dit produkt. Enige nuancering lijkt me nu wel op zijn plaats...Gisteren is de vaatwasser er nl. helemaal mee opgehouden. De aan/uit knop werkt helemaal niet meer. Als ik de programmatoets indruk, wordt er geen programma gekozen, maar gaat de machine juist aan of uit. Hetzelfde geldt voor de startuitstelknop. Ook gaat de machine af en toe uit zichzelf aan en uit, waardoor we de stekker er veiligheidshalve maar uit getrokken hebben. Ik heb wasmachine.nl gemaild (daar hebben we de vaawasser gekocht) met de klacht, ben erg benieuwd of hoe dit opgelost gaat worden! Jammer, want ik was erg blij met deze vaatwasser!

---------- 1e review, 22-05-2011 ----------
Na 6 jaar een (hele dure) Bauknecht gehad te hebben die maar niet goed schoon wilde wassen en die bovendien voor de 2e keer kapot was, hebben we n.a.v. de positieve reviews hier en de aantrekkelijke prijs deze vaatwasser gekocht. We hebben hem zelf ingebouwd en ondanks de vrij onduidelijke montagetekening, was dat heel goed te doen.
Wat in een voorgaande review te lezen was, dat deze vaatwasser wat minder is afgewerkt dat zijn duurdere broers, klopt wel. Het ziet er net een tikkeltje 'goedkoper' uit van binnen dan bij onze vorige vaatwasser.
We zijn tot nu toe wel heel erg tevreden met deze vaatwasser, hij wast echt heel schoon en wij vinden hem ook stil! Ik heb de meeste programma's wel een keer gebruikt, behalve die voor heel vuile vaat, puur omdat de vaat bij minder intensieve programma's gewoon al prima schoon is. Ik vind het wel een beetje jammer dat je nergens kan achterhalen wat de afwastemperatuur en het stroom- c.q. waterbruik is bij de verschillende programma's. Ik heb Indesit hierover gemaild en kreeg een nietszeggend antwoord 'dat dit door de machine zelf geregeld wordt en dat de temperatuur van het water tussen de 40 en 70 graden is'. Maar goed, dit vind ik allemaal niet zo heel belangrijk: mijn afwas is weer superschoon (en droog!) en daar heb ik hem voor gekocht.

Mr. GM 01-07-2011
Geschreven voor: Indesit DIFP 48

In één woord Geweldige vaatwasser!!

Bij ons wel in de vergelijk met een lowbudget vaatwasser van Pelgrim, maar zelfs hierbij wint deze met gemak.

Zeer stil en volgens de eigenschappen erg zuinig....

Één minpuntje: geen goede indeling voor de bekende ikea kunststof dessertbakjes.

Goede prijs/kwaliteit verhouding, echte aanrader.

QED1966 21-06-2011
Geschreven voor: Indesit DIFP 48

Prima vaatwasser. Doet alles naar wens. Ook goed te doen met het er in bouwen.

MrAmsterdam 18-06-2011
Geschreven voor: Indesit DIFP 48

Ik heb deze zelf gemonteerd in mijn bestaande keuken. Oude eruit, deze nieuwe erin. Deurtje ertegen en aan de binnenkant afstellen en vastschroeven. Binnen anderhalf uur alleen geplaatst.

Ik ben niet echt technisch, dus als ik het kan... kan iedereen het. helemaal als je het samen doet MOET het goed komen.

Goed... nu het resultaat.

Zout erin, glans spoel erin en dan de vaat met een bloke afwasmiddel. Er zijn 8 verschillende programma's en ik heb gekozen voor het meest standaard programma.. nr. 2.
Deze doet er ongeveer anderhalf uur over en wat een resultaat! Vaat is goed schoon en helemaal droog! Behalve natuurlijk de bakjes met een rand. Hier lag wat water in. Voor mij geen probleem.

de handleiding om te plaatsen is op sommige punten wat onduidelijk maar de handleiding is prima en legt alles luid en duidelijk uit.

De duurzaamheid is nog niks over te zeggen aangezien ik hem pas een paar dagen heb. Ik heb deze voor een kleine 400 gekocht en prijs/kwaliteit is prima!!

harmdendekker 26-02-2011
Geschreven voor: Indesit DIFP 48

We hebben deze vaatwasser gekocht op basis van de goede recenties. daarnaast was de frustratie erg groot toen onze 6 jaar oude bauwknecht het voor de derde keer begaf. De rekening van de evt. reparatie was 286 euro.

even op internet surfen en voor 60 euro meer een nieuwe indesit gekocht ipv de reparatie laten doen. Welliswaar een B merk in mijn ogen maar het kon niet slechter zijn dan de bauwknecht van 795 euro die we nu hebben. de eerste indrukken zijn goed. De progamma's zijn zeer verschillend van elkaar We gebruiken meestal Progamma 2 (normaal wassen) maar ook wel eens het snel progamma (37 min) Conclusie is dat beide progamma's doen wat je er van mag verwachten. Bij het snelprogamma is de vaat wel schoon maar vooral de plastic bakjes zijn niet droog. Verwacht nu niet een wonder, de uitstraling van binnen is heus minder afgewerkt dan die van duurdere merken maar wel handig ingedeeld, de deur is behoorlijk lichter dus minder isolatie. Tot nu toe geen lekage. het geluid is prima en ook geschikt voor open keukens. De 9,8 is mijn inziens te dicht bij perfectie en te ver van de waarheid vandaar deze review.

FamLoon 04-01-2011
Geschreven voor: Indesit DIFP 48

Zoals al eerder verwoord is deze vaatwasser echt helemaal super. In tegenstelling tot de vaatwasser van een A-merk die we hiervoor hadden, wast deze de vaat wel goed schoon. Onze vorige was een A++ machine maar vaak genoeg moesten we de vaat gedeeltelijk nog met de hand doen. En daar gaat je besparing dan... Deze machine doet wat hij moet doen, is stil en heeft alle mogelijkheden die je op duurdere modelen ook terug vindt. Echt een topper. Zeker voor dat geld!

Fam. Kimman 06-12-2010

EEN WAUW VAATWASSER!!!!
Na twee hele dure merken vaatwasser te hebben gehad met redelijk tot slechte ervaringen zijn we bevoorrecht kennis en ervaring te mogen delen over deze Indesit vaatwasser met de rest van de populatie die op zoek is naar een vaatwasser.
We hebben er in april 2010 één gekocht die "geen gezeur" maar "ik voldoe aan alle verwachtingen" ook waarmaakt.
Voor ons voldoet deze zelfs aan meer want we zijn erg milieubewust en dankzij het
eco-programma zijn we meer dan tevreden. Er kan veel in, indeling is praktisch en flexibel doordat je ook delen van de vaatwasser in kan klappen. Je bespaart echt zowel water als energie en je vaat is dan ook droog! Super!!! De prijs voor aanschaf is ook geweldig!
HIJ IS STIL, WAST EN DROOGT UITSTEKEND!!!

lida1965 04-11-2011

beste fam. kimman,

ook ik moet aan een nieuwe vaatwasser. bevalt deze vaatwasser na een jaar nog steeds?
fam. oerlemans